Enkele post bekijken
Oud 16th December 2012, 08:55
Diethe Segers Diethe Segers is offline
Registered User

Net zoals Elise zegt ben ik niet echt verbaasd door deze resultaten. De technologie, en vooral de GSM (smartphones e.d.) in het bijzonder, maakt een enorme opmars. En dat is te merken bij de nieuwe generatie jongeren.

Denk maar aan de leerlingen van het basisonderwijs. Wij kregen vroeger een GSM als we ons vormsel deden, dat was toen een cadeau om 'u' tegen te zeggen. Tegenwoordig zie ik al kinderen op de lagere school van mijn jongere zus rondlopen die in het vierde leerjaar al een GSM hebben. En dan is het nog geen gewone GSM, neen, een blackberry of soms wel een iPhone. Dit ligt niet aan het kind, het zijn voornamelijk de ouders die dit cadeau geven, maar de kinderen raken het wel gewend om rond de lopen met een GSM.

Ook bij oudere studenten is deze trend duidelijk merkbaar: iedereen heeft altijd z'n GSM bij. Als je jouw GSM niet bij hebt, heb je vaak het gevoel dat je iets heel belangrijk vergeten bent. Bij mezelf is dat ook zo, ik heb altijd m'n GSM bij en ben altijd bereikbaar. Net zoals Elise ben ik bang om een belangrijk telefoontje of sms'je te missen.

Zoals al gezegd: deze evolutie is niet tegen te houden, ze zal zelfs nog sterker evolueren naar mijn mening.
Met citaat antwoorden