Enkele post bekijken
Oud 15th December 2012, 17:59
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User

Dit is weer een verschrikkelijk drama waarbij je toch altijd even stilstaat en nadenkt over het zinloos geweld in de wereld/maatschappij. Waarom?! Dit is een vraag die we ons dan altijd stellen maar slechts zelden krijgen we hierop een "sluitend" antwoord. Wraak, dat is duidelijk maar waarom? De dader koos de school niet toevallig en wist ook dat dit een grote impact zou hebben op de maatschappij en weer vraag ik me af met welk doel en waarom?
Ik zou deze vraag wel duizend keer kunnen stellen maar natuurlijk veranderd dit niets aan het aantal onschuldige slachtoffers.
Ik blijf het echt verschrikkelijk vinden en er moet echt iets veranderen in onze maatschappij want zo kan het echt niet verder. Het is dan misschien wel aan de andere kant van de wereld maar toch leef ik mee met de slachtoffers en hoop ik dat er snel verandering komt in de mentaliteit van de mensen.
Als toekomstige leerkracht wil ik mijn steentje hier zeker toe bijdragen, jongeren moeten leren dat ze niet alleen in de maatschappij staan, dat ze niet enkel aan "hun Dikke IK" moeten denken maar dat ze vooral respect moeten hebben voor elkaar.
Zulke daden zijn op geen enkele manier goed te keuren, wat ook de reden mag zijn dit is en blijft onaanvaardbaar!
Met citaat antwoorden