13th December 2012, 18:36
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Ik snap nog altijd niet waarom Microsoft zo populair is.
|
Stap gewoon een willekeurige computerwinkel binnen (met uitzondering van de Apple winkels) en weet me eens te zeggen wat het besturingssysteem is van de laptops/computers die aangeboden worden. De kans is ontzettend groot dat het alleen Windows is, met uitzondering van bijvoorbeeld Fnac waar je ook Apple producten kan aanschaffen. Dat komt doordat Windows reeds voorgeïnstalleerd is op deze computers. Alternatieve besturingssystemen zoals Ubuntu worden dan inderdaad door de 'gewone consumenten' die tevreden zijn met Windows helemaal niet bekeken, denk maar aan de uitspraak ‘if it ain’t broke, don’t fix it’. Computerfabrikant Dell levert al sinds 2009 systemen met Ubuntu, al zijn ze vreemd genoeg niet goedkoper.
Citaat:
De populairste tegenhangers van Microsoft hebben in het algemeen veel minder problemen. OS X is duurder, maar staat wel vaster in zijn schoenen.
|
Waarop baseer je je? Ik denk dat zoiets ontzettend subjectief is - en dan heb ik het niet over de prijs.
Citaat:
Windows vraagt gigantisch veel geld voor een besturingssysteem dat meer crashkansen heeft dan Linux of OS X.
|
Bron? Ik kan je redenatie volgen, al denk ik dat je een te negatief beeld hebt gekregen over Windows. Doordat Windows zo dominant is en het dus een ontzettend hoog marktaandeel heeft is het logisch dat er meer klachten te vinden zullen zijn over de betrouwbaarheid (het ‘crashen’) van het besturingssysteem. Bovendien zijn er tal van andere factoren die ervoor kunnen zorgen dat een besturingssysteem crasht. Denk maar aan niet goed werkende drivers voor je grafische kaart of aan het willekeurig falen van de hardware. Dit staat dan los van het besturingssysteem.
|