Enkele post bekijken
Oud 13th December 2012, 00:33
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins

Ik vind de resultaten niet echt schokkend. Ik had dit zeker wel verwacht.

We kunnen er ook gewoon niet omheen dat 'het mobieltje' en andere technologische hoogstandjes van de laatste decennia onmisbaar zijn geworden in het dagelijkse leven. Stel je eens voor dat wij, als studenten van de Thomas More hogeschool -altijd overladen met werk- , geen facebookpagina meer zouden hebben, geen smsjes meer zouden kunnen sturen, geen e-mails meer zouden kunnen checken tijdens de les, etc. Ik denk dat ook onze wereld 'instort' omdat ons vangnet van medestudenten, van gelijkgezinden wegvalt.

Over het algemeen kan ik mij, spijtig genoeg, ook vinden in het feit dat ik mij niet op mijn gemak voel als ik mijn mobiel niet bij heb. Ik ben het gevoel van 'altijd bereikbaar te zijn' ondertussen al zo gewoon dat ik, telkens ik mijn mobiel vergeet, denk dat ik een belangrijk telefoontje of bericht zal missen. Je zou het bijna 'technologische paranoia' kunnen noemen, maar onze maatschappij evolueert wel degelijk in die richting.

Ik zeg niet dat ik trots ben op die 'paranoia', maar zoals Eline zegt; het is niet mogelijk deze evolutie tegen te houden.
Met citaat antwoorden