![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
13th December 2012, 00:06
|
Registered User
|
|
|
|
Uit dit artikel blijkt nog maar eens hoe afhankelijk we geworden zijn van de technologie. Je hoort regelmatig nieuwe cijfers, maar hier staan ze allemaal bij elkaar. Door deze hoeveelheid cijfers komt het voor mij nog erger over dan dat ik dacht dat het was. De laatste cijfers vind ik het meest verontrustend. Ruim vier op de tien voelt zich niet op zijn gemak zonder zijn/haar smartphone. Wat echt harde realiteit begint te worden is het feit dat vriendschappen heel vaak online onderhouden worden. Dit is natuurlijk een negatieve trend. Het is toch veel leuker en aangenamer om regelmatig persoonlijk contact te hebben met je vrienden. Als bepaalde vrienden verder weg wonen is het natuurlijk handig dat je elkaar online op de hoogte kan houden. Maar de echte, persoonlijke vriendschap mag niet veranderen in een internetvriendschap.
Ik denk echter niet dat het eenvoudig is om deze evolutie tegen te houden. We leven nu eenmaal in een maatschappij waarin technologie en constant beschikbaar zijn heel erg belangrijk zijn om 'erbij te horen'. Het enige dat ik zie als mogelijke oplossing is dat de mensen zelf hun smartphone-gedrag in de gaten gaan houden. We moeten grenzen voor onszelf opleggen. Maar dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
|