Enkele post bekijken
  #1  
Oud 12th December 2012, 19:51
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Trouwen op 12/12/2012

Veel trouwlustigen op 12/12/12

Het is een hele bijzondere datum vandaag: 12/12/12. Heel wat koppeltjes willen per se op zo'n dag trouwen, omdat ze hun trouwdatum dan nooit meer zouden kunnen vergeten. In Gent was het aanschuiven, daar hebben 15 koppels elkaar deze ochtend hun jawoord gegeven.

De Standaard 12/12/2012 13u49

http://www.standaard.be/artikel/det...121212_00399753

Mening

Ik kan er persoonlijk wel inkomen dat bepaalde mensen graag trouwen op een speciale dag zoals vandaag. Het is de droom van sommige koppels om te kunnen trouwen op 12/12/2012 om 12u12. Dit heeft vooral een emotionele waarde. Wie kan er nu nog zeggen dat hij/zij op zo’n speciale dag is getrouwd? De cijfers liegen er niet om, in Gent zijn deze morgen 15 koppels getrouwd. Je moest er vlug bij zijn, want deze datum was al heel snel volgeboekt! Deze eeuw komt dit niet meer voor (aangezien er maar 12 maanden zijn). Nog een reden te meer om vandaag te trouwen.

Ik kan er ook inkomen dat er andere mensen zijn die dit niet zo geweldig vinden. Sommige mensen vinden dit ‘flauwekul’. Dit zijn meestal mensen die niet romantisch zijn aangelegd. Het is uiteraard goed dat niet iedereen dezelfde mening hierover heeft, anders zou dit wel eens voor vele ruzies kunnen zorgen. Een andere reden waarom mensen niet vandaag willen trouwen, is omdat ze liever in de zomer trouwen. Lekker warm. Anderen willen dan weer liever in alle rust trouwen en niet vlug de trouw afhandelen omdat alles op tijd klaar moet zijn zodat het volgende koppel niet te lang moet wachten.

Mij zou het niet zo heel veel uitmaken. Het is uiteraard leuk om te trouwen op een speciale datum, maar de essentie blijft voor mij wel dat je trouwt omdat je iemand graag ziet.
Met citaat antwoorden