12th December 2012, 17:44
|
Registered User
|
|
|
|
Dat het cijfer zo hoog ligt, is onrustwekkend. Maar dat het veel gebeurt, verbaast mij niet zo. Het personeel kent de zwakke plekken van de winkel het best. Zij weten wat en hoe ze gemakkelijk kunnen stelen.
Extra beveiliging is misschien nodig maar we mogen niet overdrijven. Vertrouwen tussen het personeel onderling is ook belangrijk voor een goede werksfeer. En een goede werksfeer zal ervoor zorgen dat personeel minder snel de eigen winkel kwaad wil berokkenen en dus bijgevolg minder snel gaat stelen.
Langs de andere kant moet het gevoel van veiligheid er ook zijn. Collega's zouden ook bij elkaar kunnen gaan stelen. Dit laatste scenario heb ik zelf meegemaakt op mijn eerste werkdag als jobstudent in een supermarkt. Mijn GSM is er gestolen uit een kluisje. Het is niet zeker dat dit door een collega gedaan is maar die kans is wel reëel omdat het op een plek was waar bijna uitsluitend personeel komt. Dergelijk voorval laat je natuurlijk met een gevoel van wantrouwen tegenover anderen achter. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Extra camera's installeren zou dus volgens mij geen overbodige luxe zijn.
|