Enkele post bekijken
Oud 11th December 2012, 10:52
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User

Net als de vorige dames vind ik het gewoonweg verschrikkelijk dat vrouwen niet stoppen met roken tijdens hun zwangerschap of in het algemeen, dat mensen stoppen met roken in het bijzijn van kinderen. En inderdaad, er zou veel meer campagne moeten gevoerd worden om dit te stoppen. De ongeboren kinderen worden er niet alleen rechtstreeks slechter van, als hun ouders roken krijgen ze ook een enorm slecht voorbeeld. Ik weet zeker dat kinderen waarvan (één van) hun ouders roken meer kans hebben om zelf te beginnen met deze slechte gewoonte.

Al de maatregelen die tot nu toe al getroffen zijn tegen roken hebben al wel geholpen, maar op deze manier zal dit nooit helemaal verdwijnen. Ik vind persoonlijk dat de productie van sigaretten stopgezet moet worden. Het is misschien een zeer radicale beslissing en ik weet ook wel dat dit zeker ten nadele is van de economie, maar ik kan er gewoonweg niet bij dat mensen hier bewust voor kiezen/gekozen hebben. En al zeker niet als je zwanger bent of in de buurt van kinderen bent.

Ik vind het zelf al verschrikkelijk als er iemand in mijn buurt rookt en ik het kan ruiken. Ik heb er niet voor gekozen om passief mee te roken, ik heb er wél voor gekozen om gezond te blijven, en ik vind dat sommige rokers hier wat meer respect voor mogen tonen.

Kortom, ik ben absoluut tegen roken in het algemeen, maar ik ben nog veel harder tegen roken als er kinderen mee gemoeid zijn.
Met citaat antwoorden