11th December 2012, 11:36
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
|
|
Lidl stopt Twitteractie wegens onbedoeld succes
Lidl stopt Twitteractie wegens onbedoeld succes
Een actie op Twitter dreigt discountketen Lidl zuur op te breken. De discountwarenhuisketen beloofde sinds gisteren 5 voedselpakketten weg te geven per Twitterbericht met de hashtag "luxevooriedereen", maar heeft de actie voortijdig stopgezet. De Twitteractie kost de keten zo'n 200.000 euro.
Sinds maandag belooft Lidl 5 voedselpakketten ter waarde van 20 euro weg te geven aan de voedselbanken per Twitterbericht met de hashtag "luxevooriedereen". Niet toevallig de slogan waarmee de discounter hun eindejaarsproducten aan de man proberen te brengen. Daarvoor had het bedrijf enkele mediafiguren via Twitter benaderd.
Volgens een eerder persbericht zou de discountsupermarktketen minstens 500 pakketten weggeven tussen 10 december en kerstavond. Na amper een paar uur stond de teller al op enkele duizenden maaltijden. Lidl laat aan onze nieuwsdienst weten dat de supermarktketen de actie om 8 uur dinsdagochtend stopzet. "De actie leeft sterker dan we verwacht hadden. We gaan de actie na 24 uur stopzetten", legt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit.
Het was lange tijd niet helemaal duidelijk of ook alle voedselpakketten effectief uitgedeeld gingen worden. "Het was de bedoeling om enkel voedselpakketten weg te geven met de mediafiguren, maar we gaan een geste doen voor de andere Twittergebruikers", klonk het eerst. Intussen heeft de keten beslist om het aantal voedselpakketten naar boven af te ronden tot 10.000. De actie gaat Lidl zo'n 200.000 euro kosten.
Bron: deredactie.be
Datum: 11/12/2012
Eigen mening:
Het is practig dat een discountsupermakrtketen zo'n actie wilt ondernemen. Het is een super mooi initiatief. Maar het is helaas uit de hand gelopen door Twitter. Dit is een mediakanaal waar zoveel mensen op zitten, waardoor dit bericht heel snel verspreid is geweest. Het was de bedoeling enkel wat mediafiguren te bereiken, maar al gauw werden er heel wat Twittergebruikers bij betrokken. Hierdoor gaat Lidl nu zo'n 10 000 voedselpaketten uitdelen ter waarde van 200 000 euro in het totaal. Dit is een enorm grote kost, maar ze doen het toch maar, want voor hetzelfde geld hadden ze evengoed heel de actie afgeblazen. Ik hoop dat meerdere ketens hier een voorbeeld aan nemen en ook zo van die acties doen. Maar dan wel iets voorzichtiger zijn zodat de actie niet uit de hand loopt.
|