11th December 2012, 10:29
|
Registered User
|
|
|
|
Het is inderdaad wel zo dat er vaak nog te veel artsen zijn die te gemakkelijk een voorschriftje meegeven met hun patiënten. In dat opzicht ben ik het eens met de verscherping van de maatregel om dokters een boete te geven bij het schrijven van te veel voorschriftjes. Volgens mij schrijven dokters soms ook te gemakkelijk medicatie voor. Dit wordt uiteraard van hen verwacht. Wanneer een zieke de dokter belt, verwacht hij dat hij geholpen wordt en daarbij hoort uiteraard medicatie. Terwijl ik denk dat sommige kleine kwaaltjes zo goed als vanzelf weer verdwijnen als je de ziekte uitzweet. Daarnaast schrijven dokters regelmatig middeltjes voor die erg hard op elkaar lijken. Nu zal er misschien gemakkelijker gevraagd worden naar wat er nog in het medicijnenkastje staat. Dit zal weer geld besparen in de portemonnee van de patiënt. Het is vanzelfsprekend dat patiënten niet benadeeld mogen worden en daarom vind ik het een goed voorstel van Eline om dokters geen boete te geven als ze de medische achtergrond van hun patiënten kunnen weergeven en verantwoorden waarom die bepaalde medicatie nodig hebben.
|