10th December 2012, 21:29
|
Registered User
|
|
|
|
Heel deze zaak is inderdaad een vicieuze cirkel. Van mij zijn er ooit ook al 3 fietsen gestolen en telkens zeggen ze dan: "Pikt er maar ene terug". Als ik dat zou doen zou ik de fiets van een onschuldige stelen en die onschuldige steelt vervolgens nog eens een fiets van een andere onschuldige. Op deze manier komt er nooit een einde aan...
Dat je geen goede fiets moet meenemen is in mijn ogen ook flauwekul. Tegenwoordig worden fietsen niet gestolen om er zelf jarenlang mee te rijden. De meeste jongeren stelen gewoon fietsen omdat ze een vervoermiddel nodig hebben. Ze zijn te lui om een halfuur te wandelen en dus stelen ze maar een fiets. Wanneer ze dan bij hun bestemming aankomen, wordt deze fiets gedumpt. Om dit te illustreren met een voorbeeld: Ik rijd al enkele jaren met de koersfiets. Deze koersfiets doe ik NOOIT op slot, omdat ik gewoonweg nooit een slot bij heb. Deze fiets heeft al op heel veel openbare plaatsen gestaan, maar toch is hij nog nooit gestolen. Waarom niet? Als jongere val je te hard op als je met je gewone kleren op een koersfiets zit
Natuurlijk kan een koersfiets ook gepikt worden, want je kan er veel mee verdienen als je hem meteen kunt doorverkopen...
|