Enkele post bekijken
  #5  
Oud 10th December 2012, 19:02
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Het is inderdaad positief dat er zoveel kleuters al naar de kleuterschool gaan. Toch is het belangrijk dat die overige 3% ook naar de kleuterschool gaat. Zoals eerder al wordt aangegeven leer je veel meer op kleuterschool. Ook worden de eerste capaciteiten van een kind ontdekt. Ik heb thuis een pleegbroertje en hij is blijven zitten in het laatste kleuterklasje. Iets beter had hem op dat moment niet kunnen overkomen. Door dat extra jaartje kleuertschool zit hij nu perfect op niveau en is hij nu een van de betere van de klas (zit momenteel in een 4de middelbaar). Als je je kind niet naar de kleuterschool stuurt en hij/zij zou wel slagen op de taaltest, dan komt het kind al meteen in het eerste leerjaar terecht. Als ze dan een jaar moeten dubbelen is dat volgens mij net iets minder leuk dan in de kleuterschool. In de kleuterschool leer je immers op een heel speelse manier en dat is net wat sommige kinderen nog nodig hebben vooraleer "het zwaardere lesvolgen" in het echte eerste leerjaar. Ook worden hier de sociale vaardigheden en anderen omgangsvormen veel beter aangeleerd dan in het eerste leerjaar. Misschien moet er onderzocht worden waarom de ouders van die 3% hun kind niet naar de kleuterschool stuurt of moet er nog meer gepromoot worden naar de ouders toe over de kleuterklasjes. Conclusie: ik ben een zeer grote voorstander van de kleuterklasjes en raad dan ook iedereen aan om later zijn kinderen wel naar een kleuterklas te sturen. Het kan je kind alleen maar helpen!
Met citaat antwoorden