Enkele post bekijken
  #3  
Oud 10th December 2012, 18:41
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Er is nu al een tekort aan leerkrachten in het onderwijs. Door deze opleidingen te veranderen, gaan er steeds minder mensen gemotiveerd zijn om dit diploma te behalen. 5 jaar studeren is voor veel mensen enorm lang, zeker wanneer ze graag willen gaan werken. Ik vind het wel belangrijk dat de leerkrachten een goede opleiding krijgen. Dus zijn enkele aanpassingen in deze opleidingen misschien wel op zijn plaats. Maar om er dan maar ineens 2 jaar aan toe te voegen? Wat willen ze in deze 2 jaar dan bereiken? Bestaat dit uit meer theorie of juist meer praktijk? Want als deze opleiding verlengd word enkel om de theorie meer uit te spitten, vind ik dit geen goed idee. Je hoort vaak genoeg dat mensen die de lerarenopleiding op de universiteit volgen, een gebrek aan praktijkervaring hebben. Theorie is dus niet een garantie voor een goede leerkracht! Ik ben zeer tevreden over hoe de opleiding er momenteel uitziet op hogeschoolniveau. Ik vind dit een opleiding die voor vele mensen toegankelijk is. Mensen die nog een stapje verder willen gaan, kunnen zoals Joëlle al heeft gezegd, nog verder studeren.
Met citaat antwoorden