9th December 2012, 21:51
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Retie
Posts: 97
|
|
Het verbaast mij ook niet dat de zone 30 amper nageleefd wordt. Het is immers erg traag rijden en dit maakt het rijden minder comfortabel. Toch denk ik dat het niet slecht is om deze zones te blijven inrichten op plaatsen waar dit ongevallen kan voorkomen. De feiten in het artikel liegen er niet om: wanneer je als voetganger aangereden wordt tegen 30km/u is je overlevingskans 9/10, wanneer je tegen 50km/u wordt aangereden is dat nog maar 5/10. Een zone 30 is dus geen overbodige luxe.
Wat volgens mij een goede oplossing kan zijn om ervoor te zorgen dat de zone 30 vaker nageleefd wordt, is het beperken in tijd. 's Nachts is het immers veel rustiger op de baan en is een zone 30 volgens mij niet altijd nodig. Daarnaast kunnen ook maatregelen zoals vluchtheuvels, wegversmallingen, ... er volgens mij voor zorgen dat chauffeurs zich makkelijker aan de zone 30 zullen houden.
|