Enkele post bekijken
Oud 9th December 2012, 17:09
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User

Ik zou de veelbesproken Silvio Berlusconi eerder 'berucht' noemen in plaats van 'beroemd', omdat hij door de vele schandalen waarin hij betrokken was niet bepaald populair is bij het Italiaanse volk. Hij is echter een gedreven zakenman, wat ook te zien is aan zijn bezit: dit wordt ter waarde van 5,9 miljard geschat, wat betekent dat hij één van de rijksten van Italië is... Berlusconi kreeg (en krijgt nog steeds) veel tegenstand wegens zijn veelvuldige betrokkenheid bij corruptie- en seksschandalen, tegenwerking van de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid door zijn grote mediabelangen, enzovoort. Eind oktober werd hij zelfs veroordeeld tot vier jaar cel voor belastingontduiking en daarnaast zou hij ook gedurende vijf jaar geen publiek ambt meer mogen uitoefenen... Berlusconi ging echter in beroep, waardoor de straf niet uitvoerbaar is. Ik vraag mij af of het voor de voormalige premier wel werkelijk mogelijk is om zich terug kandidaat te stellen, wegens de straf die boven zijn hoofd hangt. Daarnaast stel ik me ook de vraag of de bevolking van Italië wel zou stemmen op hun voormalige premier? Ik zou een mediageile en schandaleuze man niet (opnieuw) als premier van mijn land willen hebben! Als het al mogelijk is voor Berlusconi om zich kandidaat te stellen, dan is volgens mij de kans klein dat hij daadwerkelijk herkozen wordt, wegens zijn beruchte imago. Zijn populariteit is weggezonken in een té negatieve sfeer, en ik hoop dat de Italianen ook tot dit besef zijn gekomen.
Met citaat antwoorden