Enkele post bekijken
Oud 9th December 2012, 13:36
Lynn.Van.Hoof Lynn.Van.Hoof is offline
Registered User

Dat de verpleegster beter had moeten nadenken, daar twijfel ik niet aan. Toch vind ik niet dat alle schuld bij haar ligt. Die radiopresentatoren moeten, als goede journalisten want uiteindelijk zijn ze dat wel, ook weten hoe ver ze kunnen gaan. Dat noemen ze: Deontologie of werkethiek.

De verpleegster treft, vind ik, geen schuld. Ze had beter moeten nadenken, maar ik zou eerlijk ook 'flippen' als ik overtuigd was dat Queen Elisabeth II en Prins Charles aan mijn telefoon hangen. Tenslotte duidt haar zelfmoord er ook wel op dat ze wist dat ze zwaar in de fout was gegaan. Maar die radiopresentatoren die worden niet ontslagen en krijgen zelfs geen straf.

Het Britse koningshuis is nog doorweven van tradities, waaronder het behouden van de privacy. Journalisten en presentatoren moeten daar respect voor hebben. Ook dat hoort bij hun deontologie. Een verpleegster voor schut zetten om de privacy van de royals te schenden is stom, dom en kortzichtig.

Dat de verpleegster zelfmoord heeft gepleegd snap ik ook, hoe erg het ook mag zijn. De Britten houden van hun royals en als je hen te schande zet, dat raakt hen. Stel je je maar eens in haar plaats. Constant overal horen dat zij het koningshuis te schande gezet heeft. Alle berichten in de pers, alle verontwaardigde Britten. Alsof iedereen tegen jou is.

Wij kennen dat niet meer, die tradities en die verbondenheid. Wij staan met ons vlaggetje te zwaaien omdat we 'moeten', de Britten staan met vlaggetjes te zwaaien en te huilen omdat ze willen, omdat ze het koningshuis écht graag zien. Daarom dat iets als dit ook zo groot is, zo erg. Nee, de verpleegster had geen zelfmoord hoeven plegen en ja, de radiopresentatoren hadden beter moeten nadenken en meer respect moeten tonen. Toch vind ik dat we het meer vanuit de Britse cultuur en tradities moeten bekijken, dan snap je alles een beetje beter.
Met citaat antwoorden