Enkele post bekijken
Oud 9th December 2012, 12:11
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User

In mijn ogen is dit niet eens een verlenging van het protocol. Er is nu een 'akkoord' gesloten tussen een aantal landen die goed zijn voor ongeveer 15% van de wereldwijde CO2-uitstoot. Wat met de overige 85%?!
Grote vervuilers zoals de VS, Canada, Japan,... stappen niet mee in dit akkoord. Deze landen zullen hun uitstoot dus niet reduceren.
Daarnaast zijn er ook geen strengere uitstootlimieten voor de landen die wel een akkoord hebben gesloten.
Er is dus helemaal geen stap in de goede richting gezet.
Dit zijn echter niet de woorden van onze federale staatssecretaris Wathelet, al spreekt hij zichzelf tegen.
Hij haalt aan dat de onderhandelingen niet tot het gewenste resultaat hebben geleid, maar dat we wel een stap in de goede richting zetten...

Federaal staatssecretaris Melchior Wathelet, die op de conferentie aanwezig was vindt dat de onderhandelingen niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. "De Europese Unie en België wilden verder gaan, maar dit akkoord is een stap in de goede richting", zegt Wathelet. "Er wordt vooruitgang geboekt. Die is weliswaar te traag en mist de ambitie die ik zou willen zien, maar er is vooruitgang."
(http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...1208_Doha_bijna)

Ik vraag me echt af op welk vlak er vooruitgang is geboekt? Dat het protocol zeven jaar wordt uitgesteld met minder landen?!
Met citaat antwoorden