Enkele post bekijken
Oud 8th December 2012, 13:59
Jonas.Grauwels Jonas.Grauwels is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door t*ur.hermans
mening
Dit is zeer verontrustend. Als de VS dit meldt durf ik niet snel te twijfelen aan dit nieuws. Ook omdat Assad in het begin van het conflict had "gezworen" om geen chemische wapens te gebruiken deed al uitschijnen dat hij er had. Maar nu dat ze effectief klaargemaakt wordt om in vliegtuigen geladen te worden denk ik dat dit conflict niet veel overlevenden zal houden...
Zoals het onderlijnde al aantoont: er is nu maar weinig dat hem zal tegenhouden. Hoe vaak de VN of wie dan ook zal zagen over "dat mag niet" (laat ons eerlijk zijn, de VN klinkt niet meer alsof een kind dat ontevreden is en heeft evenveel macht als een kind).
Ik voorspel dus veel slachtoffers of Assad zou dit enkel moeten doen ter dreiging (maar mocht zijn einde nabij zijn voorspel ik toch deze chemische wapens ingezet zullen worden).

In een oorlog moet je altijd proberen om de anderen af te schilderen als 'de slechten' dus niet durven twijfelen aan iets wat de VS meldt vind ik wat kortzichtig. Als de coalitietroepen een excuus nodig hebben om Syrië legitiem binnen te vallen is dit zowat de enige manier waarop ze dat voor elkaar krijgen. Assad, die in Groot-Brittanië voor oogheelkunde studeerde, is ook geen idioot. Hij zal ook wel beseffen dat het gebruik van chemische wapens gelijk staat aan een buitenlandse interventie en deze enkel als dreigement gebruiken. Hopelijk loopt deze hele situatie niet uit de hand maar ondertussen kunnen wij slechts het volgende nieuws afwachten.
Met citaat antwoorden