Enkele post bekijken
Oud 8th December 2012, 13:56
Cindy.Remijsen Cindy.Remijsen is offline
Registered User

RE: Verpleegster Kate Middleton pleegt zelfmoord na perslek

Verpleegster die slachtoffer werd van telefoongrap pleegt zelfmoord
• vrijdag 07 december 2012, 18u18
• Bart Van Belle

Een verpleegster van het ziekenhuis waar de Britse prinses Kate eerder deze week werd opgenomen heeft zelfmoord gepleegd nadat ze het slachtoffer werd van een telefoongrap.
Twee presentatoren van een radiostation in Sydney belden eerder deze week naar het King Edward VII ziekenhuis in Londen. De Britse hertogin werd daar enkele dagen geleden opgenomen met hevige ochtendmisselijkheid.
De radiomakers deden zich voor als Queen Elizabeth en Prince Charles en werden doorverbonden met de persoonlijke verpleegster van de zwangere prinses. Die was zich van geen kwaad bewust en gaf vertrouwelijke informatie vrij aan het duo.
De directie van het ziekenhuis betreurde gisteren dat het ziekenhuis vertrouwelijke info over hun patiënte vrijgaf terwijl privacy er zo hoog in het vaandel gedragen wordt.
Vanmorgen werd de verpleegster die het telefoontje doorschakelde dood teruggevonden in haar woning in Londen. Het ziekenhuis bevestigde in een mededeling het overlijden van de verpleegster die het slachtoffer werd van de telefoongrap. De vrouw stapte zelf uit het leven.
Volgens het ziekenhuis werkte de vrouw al vier jaar voor het ziekenhuis en was ze een goede verpleegster die goed kon opschieten met haar collega's.
Prins William en prinses Kate lieten in een reactie al weten diep bedroefd te zijn door het overlijden van de verpleegster.
Volgens de BBC heeft het Australische radiostation zich inmiddels voor het telefoontje geëxcuseerd.

Bron: www.standaard.be

Mijn mening

Als radiopresentatoren zich uitgeven voor koningin Elisabeth en prins Charles denk ik dat je als telefoniste argwaan hebt en hen gaat uithoren om zeker te zijn dat zij het wel zijn. Uit dit artikel blijkt dat de vrouw slechts het telefoontje doorgeschakeld heeft en eigenlijk geen informatie vrijgegeven heeft. (In het artikel van de Knack zeggen ze wel dat ze vertrouwelijke informatie heeft vrijgegeven.) Indien ze enkel een telefoontje doorschakelde heeft treft ze in mijn ogen geen schuld, ik denk dat er genoeg mensen zijn die het telefoontje zouden doorschakelen. Ik zou dit waarschijnlijk ook gedaan hebben.
Indien ze de informatie wel heeft vrijgegeven, denk ik dat ze wel een fout heeft gemaakt, maar denk ik niet dat zij schuld treft. Iedereen maakt wel eens fouten en het is niet dat ze dit expres deed, ze was er werkelijk van overtuigd dat koningin Elisabeth en prins Charles belden.
Wel denk ik dat de radiopresentatoren schuld treffen (aan het vrijgeven van de informatie), want uiteindelijk hebben zij het telefoontje gepleegd met als doel wat meer informatie vrij te krijgen en deze informatie bekend te maken in heel de wereld. Een grapje maken als radiopresentator moet zeker kunnen, maar mensen moeten beseffen waar de grens ligt. Zij moesten op voorhand toch beseffen dat ze de verpleegster(s) zo in een moeilijk parket brachten (weliswaar niet met deze gevolgen).
Het is alleen enorm jammer dat deze grap zo dramatisch is afgelopen.
Met citaat antwoorden