Enkele post bekijken
  #2  
Oud 8th December 2012, 12:29
Lynn.Van.Hoof Lynn.Van.Hoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 45
Pesten is iets verschrikkelijks, dat weet iedereen. Toch staan velen vaak machteloos toe te kijken. Of het nu op school, op werk of via internetverkeer is, pesten is voor velen iets absurd, iets dat niet gebeurt. Dat die leerkrachten gewoon toekijken hoe leerlingen elkaar bont en blauw slaan, zegt volgens mij veel over die leerkrachten en uiteraard die school. Ze gaan er waarschijnlijk van uit dat echt pesten niet op hun school voorkomt, want hun school heeft een goed imago. Best hypocriet wanneer ouders komen klagen over dat hun kind gepest wordt, de school elk jaar een anti-pestweek houdt en dan zelf niets doet. Het gebeurt vaak, te vaak, dat de gepesten genegeerd worden. Toch vraag ik me af of het negeren van pesten dan wel het 'goede' imago van de school gaat helpen. Een goede school, met goede leerkrachten, doet effectief iets tegen pesten. Dat leerkrachten niet alles kunnen zien, dat snap ik ook. Toch zouden ze er alert voor moeten zijn. Tevens vraag ik me nog af of het zo moeilijk is om te zien dat leerlingen vechten, vlak voor je neus, en er iets tegen te doen.
Ik merk ook dat in het algemeen campagnes tegen pesten niet helpen, het blijft gebeuren. Die campagnes zijn naar de leerlingen bedoelt, maar zouden er geen campagnes nodig zijn voor scholen en leerkrachten? Het kan misschien ook helpen dat leerkrachten toch nog een kleine 'opleiding' krijgen om te leren wat pesten is, hoe het zich kan uiten en hoe ze er tegenin moeten gaan. Dit artikel bewijst dat scholen er ofwel gewoon machteloos voor staan ofwel het niet willen zien en dat leerkrachten geen duizendpoten zijn.
Met citaat antwoorden