7th December 2012, 15:19
|
Registered User
|
|
|
|
Dat het internet tegenwoordig een belangrijk medium is geworden voor de actualiteit is geen verrassing. Onze generatie gebruikt namelijk regelmatig het internet om informatie op te zoeken. Het is dan ook niet verwonderlijk dat wij dit medium ook gebruiken om de actualiteit te volgen. De discussie die je hier dan ook meteen aan kan koppelen is het feit of dit wel een goede zaak is. Ook ik worstel nog steeds met deze vraag. De actualiteit wordt door het internet veel toegankelijker dan voorheen. Het feit dat wij zelf onze commentaar bij de artikels en dergelijke kunnen schrijven, is ook een enorm pluspunt. Toch denk ik dat velen onder ons veel selectiever het nieuws gaan bekijken. Zo gaan leuke weetje voor vele mensen enkel gelezen worden en zal het echte nieuws lezen beperkt blijven tot het lezen van de ene (soms zelfs nietszeggende en vaak zelfs commerciële) titel van een artikel. Volgens mij moeten wij, toekomstige leerkrachten, onze leerlingen dan ook duiden het het belang van actualiteit en hen het verschil laten kennen door de in de KHK Vorselaar populaire term 'boecht'.
|