Enkele post bekijken
Oud 6th December 2012, 11:31
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User

Volgens mij moet het pestprobleem dringend aangepakt worden bij de bron, de peter zelf en dan wil ik zelfs nog verder gaan in de aanpak en opvoeding van de peter in kwestie en de ouders! Ouders moeten meteen op de hoogte worden gebracht van hun zoon of dochter die pest. En het wordt stilaan tijd dat er eens opgevoed wordt met een mentaliteit en dan denk ik dat dit allemaal veel beter zal gaan. De lijnrechter van in de week, bejaarde die in elkaar worden geklopt, het pesten dat een enorm probleem blijft,... Voor mij zijn dit allemaal problemen die ontstaan vanuit de opvoeding. Wij kunnen als leerkracht deels die opvoeding bijsturen in onze lessen en op school, maar ik denk dat de grootste taak bij de ouders ligt. Natuurlijk zitten we nu met de feiten en inderdaad is het wel problematisch als het gepeste lang blijft zitten met zijn pestprobleem. Maar waarom wordt er gepest? Waarom voelen jongeren zich beter dan de andere en waarom willen ze dan praktijken uitvoeren waarbij ze het andere onderdrukken en kleineren? Dit ligt in de mentaliteit die is opgebouwd in de jongeren zelf en die mentaliteit is gevormd in de opvoeding. Ik ben geen professor - geleerde en je mag ook niet vooroordelen, maar als ik alle pesters op een rij zet met de ouders erbij dan zie je wel 'speciale' mensen.
Met citaat antwoorden