Enkele post bekijken
  #1  
Oud 5th December 2012, 20:01
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
vrouwenverenigingen eisen verbod op prostitutie

Vrouwenverenigingen eisen verbod op prostitutie


dinsdag 04 december 2012 om 19u02

Onder de slogan "Together for a Europe free of prostitution" hebben tweehonderd verenigingen voor vrouwenrechten een Europees verbod op de aankoop van seksuele diensten bepleit.


Ook in Lyon werd al geprotesteerd voor een verbod op prostitutie. © Reuters
ZIE OOK
Meisjes van plezier... of toch niet? (video)
Onder de slogan "Together for a Europe free of prostitution" hebben tweehonderd verenigingen voor vrouwenrechten in het Europees Parlement in Brussel een Europees verbod op de aankoop van seksuele diensten bepleit.

Op een conferentie in het Europees Parlement schotelde de Europese koepelvereniging European Women's Lobby de besluitvormers zes aanbevelingen voor. Naast een verbod op de aankoop van seksuele diensten verlangen de activisten onder meer de afschaffing van repressieve maatregelen tegen prostituees, de criminalisering van souteneurschap, de ontwikkeling van exitprogramma's voor prostituees en een preventiebeleid in landen van oorsprong.

De conferentie boog zich over het Zweedse en het Nederlandse model voor de omkadering van prostitutie. Het Nederlandse is liberaal, het Zweedse is bijzonder repressief. In 1999 stelde het Scandinavische land als eerste ter wereld de klanten strafbaar. Die maatregel heeft volgens EWL de omvang van prostitutie in het land fel verminderd. De trafikanten laten de Zweedse markt links liggen en wenden zich tot de buurlanden.

"Het Europees beleid tegen trafikanten zal geen resultaten behalen zolang de straffeloosheid van pooiers en seksklanten niet wordt aangepakt", zo betoogde secretaris-generaal Grégoire Théry van de Mouvement du Nid France. (Belga/SD)

Bron: De Knack, http://www.knack.be/nieuws/buitenla..._ref=fb-article

Eigen mening

Ik ben hier wel mee akkoord. Men zegt wel da prostituees hun job graag doen, maar zo zijn ze niet allemaal denk ik. Ik ben ook niet van het idee dat prostituee zijn een job is zoals een ander, velen vinden dit wel. Je kan zowieso een andere job vinden, al ga je poetsen. Het is wel een verschil als ze de klanten gaan verbieden zoals in Zweden, of als ze het volledig gaan opdoeken. Klanten strafbaar stellen gaat de zaak niet helemaal uit de wereld halen, het aantal klanten gaat misschien zakken maar lang niet iedereen gaat zich er iets van aantrekken. Aan de andere kant kan het zijn dat prostitutie dan meer verdoken gaat gebeuren, meer in het geheim en dat is ook niet de oplossing. Moeilijke zaak vind ik!
Met citaat antwoorden