Enkele post bekijken
Oud 5th December 2012, 12:53
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]

Eigen Mening

EIGEN MENING:
In mijn ogen is het simpel waarom deze ziektes verwaarloosd worden. Mensen zijn egoïstisch. Het is ten eerste iets wat zich ver van ons bed bevindt, waar wij eigenlijk niet echt last van ondervinden. Dat is gemakkelijker te negeren dan problemen die zich hier voordoen. We doen gewoon alsof we er niet van weten en de kous is af. Ook is het zo dat deze ziektes een minderheid vormen, omdat ze lang niet meer overal voorkomen. We kunnen het geld wel voor belangrijkere dingen gebruiken, zoals bijvoorbeeld ziektes die bij ons hoogtij vieren, denken we dan. We denken gemakkelijk enkel aan onszelf. Ergens is dat natuurlijk normaal, het is een soort zelfbehoud, maar hetgeen ons volgens mij net "mens" maakt, is dat we ook rekening kunnen houden met anderen.

Ik sluit me voor de rest wel volledig aan bij de commentaar van Toon. Waar zitten alle welvarende landen met hun kapitaal? Ze willen volgens mij gewoon niet beseffen dat deze ziektes moeten worden aangepakt. Hetzelfde geldt voor China: ze vervuilen enorm, buiten hun werknemers uit en geven geen zier om hun gezondheid. Waarom zouden ze dan ergens ver weg zieke mensen gaan helpen? Het is triestig gesteld met de wereld, maar dat maakt het niet minder waar. Egoïsme en het Dikke Ik vieren hoogtij.
Met citaat antwoorden