5th December 2012, 11:37
|
Registered User
|
|
|
|
Ik volg de mening van Bart en ben zelf ook wel overtuigd van de voordelen van winterbanden. Omdat ik er over denk om er zelf ook aan te kopen heb ik hier en daar wat gaan lezen over winterbanden. De voordelen zijn alom bekend maar ik wil de nadelen toch ook even vermelden (als waarschuwing weliswaar).
Winterbanden zijn de laatste jaren een 'hype' en de marketing speelt daar natuurlijk gretig op in. Als grote nadeel komt natuurlijk de investering, dus gaan ze goedkope winterbanden op de markt brengen maar .... hieronder een stukje uit een artikel van Test Aankoop van 12 oktober 2012
Citaat:
Een aantal modellen uit onze selectie bleek namelijk ronduit slecht in bepaalde omstandigheden, vooral op een natte ondergrond. Op de weg kan dat tot (levens)gevaarlijke situaties leiden. De banden in kwestie hebben wij uitgesloten op basis van onze tests. Meer nog, we vinden dat ze simpelweg van de markt moeten worden gehaald"
|
Ik kan niet begrijpen dat daar dan geen controle op bestaat! Ze spelen hier wel met mensenlevens!
Op andere sites wordt er ook aangehaald dat het een vals gevoel van veiligheid kan teweegbrengen: mensen denken dat ze met winterbanden niet kunnen slippen en gaan sneller rijden. Dit geldt natuurlijk alleen maar voor mensen zonder verstand.
Dat je auto meer zou verbruiken met winterbanden, is natuurlijk ook een nadeel maar weegt volgens mij toch niet door op veiligheid.
|