Enkele post bekijken
Oud 5th December 2012, 10:13
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User

Inderdaad, tegenwoordig zijn het al 'snuggere' mensen die je fiets stelen! Ze gebruiken niet meer zomaar een kniptang, maar er komt al gespecificeerd materiaal bij kijken! Het is meestal niet één persoon, maar wel bepaalde groepen. Bij vrienden van ons zijn ze zelfs vanachter in het tuinhuis de fietsen eens komen stelen! Dan moet je niet vragen hoe goed deze mensen 'op de hoogte zijn' van waar de fietsen zich bevinden. Het was tevens zeer professioneel gedaan! Je hebt al schrik om je fiets aan het station te laten staan. Zoals ze bij ons in Geel zeggen: 'Kom, we gaan een fiets huren aan het station!' Omdat hun fiets dan gestolen is gaan ze maar een 'nieuwe' halen aan het station. Het is een vicieuze cirkel waar we niet zomaar uit geraken. Maar hoe zou je zelf zijn? Je denkt toch 'howla vriend, jij neemt mijn fiets, dan neem ik een andere!' Een goeie raad van mij: ga nooit naar een vat van vrienden, een fuif, ... met een goeie fiets. Dat is sowieso vragen om problemen. Het valt me ook op dat er regelmatig ook fietsen gewoon 'los' staan. Deze vragen toch om meegenomen te worden? Koop dan op zijn minst een hangslot van 5 euro, dat is nog altijd goedkoper dan een fiets. (Tenzij het echt een krel is dat het niet meer schoon is.)
Met citaat antwoorden