Enkele post bekijken
Oud 5th December 2012, 09:19
EvelienBroeckx EvelienBroeckx is offline
Registered User

Ook ik heb de reportage op Telefacts gezien en ik had niet verwacht dat er in België om de drie minuten een fiets gestolen wordt. Dit is een ongelooflijk getal! Vaak geven mensen kritiek: 'Je moet maar niet met je goede fiets uitgaan!, Koop een extra slot!,... Deze commentaren zijn gewoonweg belachelijk, want waarom zouden we ons moeten verplaatsen met oude, versleten en onaantrekkelijke fietsen, om zo te voorkomen dat ze gestolen/vernield worden? Het is erg dat onze redenering voortaan in die richting gaat.
Als iedereen nu eens respect zou hebben voor elkaars spullen -en niet enkel voor fietsen- dan zou iedereen bespaard blijven van heel wat miserie. 'Poets wederom poets' is een populaire gedachte. Als iemand zijn/haar fiets gestolen is, dan vinden ze het hun recht om zelf ook een fiets te gaan stelen.
In 3 jaar tijd heb ik reeds 4 fietsen moeten aankopen. Ik heb ze steeds op slot gedaan, maar toch hield dit de dieven niet tegen. Twee jaar geleden op de oudejaarsfuif hebben ze mijn fiets in brand gestoken, puur vandalisme dus. Gelukkig nieuwjaar!
Met citaat antwoorden