
4th December 2012, 22:26
|
 |
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
|
|
Ik ben een absolute voorstander van dit voorstel! Zoals Jesse al zegt, is er een verschil in klimaat tussen België en bijvoorbeeld Duitsland. Bij winterbanden denken de meeste mensen echter aan dikke laag sneeuw waar winterbanden zeer geschikt voor zijn. Maar het is niet zo dat als er geen sneeuw ligt, het niet gevaarlijk kan zijn op de baan. Soms ziet de baan er heel normaal en veilig uit, maar wanneer het ’s nachts gevroren heeft en het is wat vochtig kan het enorm gevaarlijk zijn. Gezien in de winter de temperatuur regelmatig onder nul zakt in België, zijn winterbanden dus zeker niet nutteloos. Het is zelfs zo dat onder de 7 graden winterbanden effectiever zijn dan zomerbanden, zeker niet verwaarloosbaar! Er werd hier gezegd dat sommige mensen kleine afstanden doen en het dan dus niet nodig is, daar ben ik het niet mee eens. Je stapt in de wagen en op dat moment breng je zowel jezelf als anderen in gevaar als je niet voorzien bent op temperaturen onder nul. Het nadeel aan dit alles is inderdaad het kostenplaatje. Anderzijds zijn winterbanden daarom niet duurder, ze gaan langer mee. Toch ben ik ook van mening dat veiligheid te belangrijk is om te verwaarlozen omwille van de kostprijs. Wat Vincent zegt is waar, als mensen moeten kiezen tussen honger lijden en winterbanden is de keuze snel gemaakt. Ik veronderstel wel dat mensen die honger lijden zich geen auto gaan aanschaffen en zich verplaatsen met het openbaar vervoer of met de fiets. Misschien is dit een manier om het openbaar vervoer te ‘promoten’?
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle.
|