Enkele post bekijken
Oud 3rd December 2012, 17:36
kaat.vennekens kaat.vennekens is offline
Registered User

Ik hoop dat velen dit artikel zullen lezen. Zo worden ze met hun neus op de feiten gedrukt dat dit serieus is. Moeders kunnen wel degelijk de oorzaak zijn van verschillende ziektes bij hun kind. Dit beseffen vele mensen volgens mij niet. Alles start van bij de zwangerschap!
En het feit dat roken, leeftijd en genetica geen invloed hebben op een verhoogde kans op astma voor het kind, moet hun ogen nog meer open doen. Het is dus wel degelijk te wijten aan het overgewicht.

Maar het is te hopen dat dit artikel jonge moeders niet op de verkeerde manier raakt. Het kan ook zijn dat dit een omgekeerd effect gaat hebben en dat jonge moeders massaal op dieet gaan om zo hun kind te beschermen. Maar door zo weinig te eten, om de kans op astma bij je kind te doen dalen, verhoog je de kans op andere afwijkingen en ziekten. Want een kind heeft nog wel altijd voedingsstoffen nodig. Dus toekomstige moeders moeten zich goed informeren wanneer ze niet zeker zijn over hun gewicht. Je mag nog steeds een BMI hebben van 25, en dit is volgens mij voor velen wel haalbaar.
Hoewel we steeds meer in een 'vettere' maatschappij leven.

Maar een toekomstige moeder met gezond verstand moet normaal wel begrijpen dat een gezond lichaam alleen maar positieve gevolgen kan hebben voor je kind.
Met citaat antwoorden