Enkele post bekijken
  #3  
Oud 3rd December 2012, 13:55
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Toen ik dit artikel aan het lezen was moest ik spontaan denken aan de actie die Q-music momenteel aan het voeren is met meneer Konijn. Deze actie wil opkomen voor de kinderen die in armoede leven, door onder andere de knuffel een wereldreis te laten maken en er is zelfs een liedje rond gemaakt. Ik vind dit een mooi initiatief, mensen die in ons eigen land geld willen inzamelen voor de minder bedeelden. Meestal wordt er veel aandacht geschonken aan de armoede in derdewereldlanden, voor er een verkeerd beeld gevormd wordt, ik ben me ervan bewust dat deze mensen het nog minder goed hebben dan sommigen in onze samenleving. Maar ik vind het goed dat er eindelijk ook aandacht wordt getrokken naar de armere mensen in onze samenleving.
Ik kan goed geloven dat er door de crisis veel mensen in de problemen zijn gekomen, maar er is ook een groot aantal van generatie-armoede in onze samenleving. Doordat deze gezinnen door de crisis nu in de armoede geraakt zijn is het misschien een begin van een generatie lang durende status van armoede.
Ik kan het me maar moeilijk inbeelden dat je in armoede moet leven, en door bepaalde factoren die je zelf niet in de hand hebt (ziekte, ontslag zoals bij Ford,...). Van de ene op de andere dag staat je leven op zijn kop, en dan kan ik me er in vinden dat sommige mensen hun koopgedrag niet van de ene op de andere dag gaan kunnen veranderen, wat tot schulden kan leiden.
Ik hoop dat het aantal mensen in armoede niet alleen stabiliseert, maar misschien ook teruggedrongen kan worden.
Met citaat antwoorden