Enkele post bekijken
  #3  
Oud 2nd December 2012, 22:43
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: herentals
Posts: 34
Ik denk vooral ook aan jeugdbewegingen die, inderdaad, heel wat moeten 'inperken in plezier'. Ik heb zelf 15 jaar bij een jeugdbeweging gezeten, en heb in die 15 jaar ook wel heel wat zien veranderen.
In mijn beginjaren was een ruiltocht nog een jaarlijkse activiteit, maar naarmate ik ouder werd, werd zo'n ruiltocht afgeschaft. Ook wegens 'overlast'. Dit kon ik ergens nog wel begrijpen, maar vond het toch enorm spijtig. Het is toch ook maar een kwestie van een ei aan te nemen en een pak koeken in plaats te geven.
Maar als ze op zaterdag, tussen half 2 en 4 komen klagen omdat onze leden te veel lawaai maken, dat vind ik er over. Een jeugdbeweging is toch goed voor kinderen? Jonge kinderen die met elkaar spelen, vrienden maken, bangelijke avonturen beleven, ... Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ze langskomen met een boete omdat we teveel lawaai maken. Of omdat onze leden verkleed over straat lopen omdat ze een spel spelen.
Er zijn grenzen. Jeugdbewegingen en spelende kinderen proberen die niet te overschrijden door niet te overdrijven met lawaai en mensen niet lastig te vallen. Maar met deze GAS-boetes is er duidelijk wel een grens overschreden!
Met citaat antwoorden