Enkele post bekijken
  #2  
Oud 2nd December 2012, 18:44
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Brecht
Posts: 109
De oorspronkelijke bedoeling van de GAS-boetes was om wildplassen en sluikstorten te voorkomen, wat in mijn ogen een goede zaak is. Als deze boetes echter ook uitgeschreven worden, omdat iemand "overlast veroorzaakt" in de ogen van iemand anders, dan vind ik het te ver gaan. Het lijkt wel alsof we op straat onszelf niet meer mogen zijn, en zelfs als het niet anders kan - zoals een kansarme die misschien niet eens de mogelijkheden heeft om zichzelf te verzorgen volgens de normen - dan krijg je nog een boete er bovenop... Daarnaast las ik ook in het artikel dat je niet verkleed meer over straat mag lopen. En wat dan met de zovele vrijgezellenfeestjes, waarbij de toekomstige bruid of bruidegom in een belachelijk pakje door de winkelstraten loopt? Of de gedoopte studenten die na de zogenaamde 'schachtenverkoop' opdrachtjes moeten uitvoeren in één of ander clownskostuum? Moet dit dan ook verboden worden? Een mens mag blijkbaar niet eens meer plezier hebben, want als het niet naar de 'goesting' is van iemand anders, dan wordt het beboet...
Hier wil ik ook nog aan toevoegen dat ik niet begrijp waarom het altijd in de vorm van een boete moet gebeuren? De politie kan toch even goed eerst een waarschuwing geven? Stel dat een jongere zit op de leuning van een bank, dan kan de agent die dit ziet toch eerst even een waarschuwing geven? Op deze manier is er geen (zogezegde) overlast en hoeft de jongere geen boete te betalen...
Ik vind deze GAS-boetes echt te ver gaan. Laten we allemaal wat verdraagzamer worden naar elkaar toe en zeker respect tonen voor de mensen die misschien niet de middelen hebben om aan onze normen te voldoen, zoals bijvoorbeeld een kansarme met een ietwat onverzorgder uiterlijk. We zouden de zwakkeren binnen onze maatschappij beter een handje helpen in plaats van hen te beboeten!
Met citaat antwoorden