Enkele post bekijken
Oud 2nd December 2012, 14:44
T*omas.Tielemans T*omas.Tielemans is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door R*bin.Claesen
Thomas,
hoe kan jij nu beoordelen dat ik hier niets vanaf weet of niet? Voor hetzelfde geld sta ik dichter bij ADHD dan jij denkt Ik heb wel degelijk nagedacht voor ik mijn antwoord geformuleerd heb en ieder heeft nog altijd zijn eigen mening. Ik denk dat je beter even een stap achteruit zet en wat realistischer naar de wereld kijkt, want sport doet (wetenschappelijk gezien) meer met het lichaam dan jij lijkt te weten.
Kinderen krijgen door medicijnen zeker kansen, maar men moet ze niet onnodig vol steken. En ik heb niets gezegd over een 'ongepaste opvoeding'.. dus lees eerst maar even aandachtig mijn mening. Ik heb gezegd dat er andere alternatieven zijn en ouders hier zeker een aandeel in hebben. Een mening afbreken heeft trouwens geen zin, want die is persoonlijk en berust op subjectiviteit Het is trouwens rilatine.

Akkoord, een mening afbreken heeft geen zin, als ze onderbouwd is en dat is ze totaal niet. Ik neem al 4 jaar rilatine en weet dus zeker waarover ik spreek. Sport kan veel doen met een mens, maar ADHD is meer dan onrustig zijn! Een concentratiestoornis hoort hier ook bij en dat kan men absoluut niet verhelpen met sport te beoefenen. Kinderen volsteken met medicijnen is totaal niet van deze tijd. Je hebt een medisch attest nodig voor je hier aan de medicijnen kan geraken en de dokter schrijft voor wat het maximum is. Als men hier in België dan denkt dat we hier verkeerd bezig zijn, dan stel ik mij daar vragen bij. Het wordt hier maar gedeeltelijk terugbetaald terwijl het handenvol geld kost. Na je 18 jaar wordt het niet meer terugbetaald en betaal je ongeveer 80 euro per maand! Na je 18 kan het dus niet meer dat je nog ADHD hebt in dit Belgenland. Daarover gaat het artikel, niet over het feit dat ze kinderen volsteken met pillen. Dat is totaal ongepast en uit de context.