Enkele post bekijken
  #2  
Oud 2nd December 2012, 13:39
peacheach peacheach is offline
Tine Keersmaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 95
Dit 'nieuwsfeit' vond ik op verschillende websites terug onder de categorie 'in de rand', 'ook dat nog', dit wil al veel zeggen over de nieuwswaarde van dit artikel. Toch vind ik het zelf ook wel een waardig feit om te vernemen, omdat dit huis van het Chinees echtpaar ondertussen symbool werd van verzet tegen oneerlijke en te lage compensatiebedragen door de Chinese autoriteiten. Het koppel had net zeer dure renovatiewerken afgerond, toen gevraagd werd te verhuizen met een compensatiebedrag dat niet eens de helft bedroeg van de renovatiekosten. Ik begrijp dat het koppel hierdoor aanvankelijk niet wou verhuizen, maar toen de autosnelweg dan maar rond hun huis werd gebouwd, hadden ze geen andere keuze. Wie wil er in het midden van een snelweg wonen? Het koppel werd hierdoor dus hoe dan ook gedwongen om te verhuizen. China is geen achtergesteld land meer en dit laten ze o.a. merken door hun wegennet uit te breiden, dat dit ten koste gaat van de gewone burger, daar houden ze geen rekening mee. Ik vind dat alle gezinnen, die net zoals dit koppel moesten verhuizen, een waardig 'vervanghuis' zouden moeten krijgen.
Met citaat antwoorden