Enkele post bekijken
  #3  
Oud 2nd December 2012, 12:26
carmen.van.bouwel carmen.van.bouwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Gierle
Posts: 122
De politie zou de controles inderdaad wat meer moeten spreiden. Er gebeuren 's nachts nog te veel ongevallen waaruit blijkt dat de bestuurder vaak te veel heeft gedronken. De nieuwe BOB-campagne geeft daarom de bestuurder drie extra kussen met de feestdagen. Dit vind ik een leuk initiatief van GoForZero. We weten allemaal wel dat je met slogans geen verkeersongevallen gaat vermijden, maar het kan bestuurders wel stimuleren om niet te drinken. Als je weet dat er tussen 1 december 2011 en november 2012 maar liefst 17.399 alcoholcontroles waren gehouden, gemiddeld 47 per dag, dan begrijp ik niet dat je nog 'dronken' achter het stuur kruipt.
'Dat gebeurt toch niet bij mij', denken de bestuurders. Maar toch zijn er te veel ongevallen waarbij de bestuurder gedronken heeft, maar niet gewond is, terwijl de passagiers ernstig gewond zijn. De bestuurders zijn verantwoordelijk voor de passagiers, dat wordt 'vergeten'.

Ik denk niet dat nog meer alcoholcontrole de oplossing is verkeersongevallen, maar het is een begin om bestuurders te sensibiliseren.
Ik wacht namelijk al heel lang op mijn BOB-sleutel!
Met citaat antwoorden