Enkele post bekijken
Oud 2nd December 2012, 10:42
LissevM LissevM is offline
Registered User

Grenzen stellen op het internetgebruik

In het eerste opzicht lijkt het alsof de leden van ITU controle proberen te krijgen over het internet. Een organisatie die voor een zoveelste keer controle wil hebben over iets.
Wat is dat toch met mensen en alles onder controle houden?

Het is te begrijpen dat er websites zijn waartegen kinderen maar evengoed volwassenen kunnen worden beschermd. Maar als ITU daarmee wil beginnen, blijft er dan nog wel iets over van het 'vrije' surfen?
Nu spreken ze van het blokkeren van onveilige websites. Maar wie weet waar het zal eindigen? Met het opzoeken van blogs, mensen opsporen die hun mening hebben geuit over een politieke kwestie in het land?
Dan kan ik CERF volledig volgen in hun commentaar: 'Dit is een dekmantel om de vrijheid van meningsuiting aan te pakken.'

Langst de andere kant, lijkt het mij niet meer dan logisch om iets van 'grenzen' te stellen rond het internetgebruik.
Internet is een plek waar echt iedereen iets kan op maken, verzenden, lezen, opzoeken,... Dit kan erg informatief sterk zijn, maar er zijn evengoed mensen met slechte bedoelingen.
In dit opzicht vind ik dan weer dat ITU een punt heeft.

Ik kan me voorstellen dat er zowel voor- als tegenstanders zullen zijn voor deze kwestie. Zelf houd ik er niet echt een stevig argument op na.
Er zijn zowel na- als voordelen aan gebonden.
Met citaat antwoorden