Enkele post bekijken
  #1  
Oud 1st December 2012, 12:58
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
Beke: "Wij willen dé volkspartij blijven"

Beke: "Wij willen dé volkspartij blijven"


CD&V-voorzitter Wouter Beke geeft op de kandidatendag van zijn partij de eerste aanzet gegeven voor de verkiezingen van 2014. "Wij willen dé volkspartij blijven", klinkt het. "We gaan voor duidelijk en ondubbelzinnig leiderschap, ook wanneer de tocht moeilijk is."


CD&V trommelde zaterdag zijn nieuwverkozen mandatarissen op voor een kandidatendag. De partij wil zo zijn nieuwe beleidsmakers klaarstomen voor de komende legislatuur. Voorzitter Beke drukte er zijn partijgenoten op het hart dat de CD&V de ambitie heeft om "dé volkspartij te blijven". Daarnaast wil de partij gaan voor "duidelijk en ondubbelzinnig leiderschap, ook wanneer de tocht moeilijk is. Want onze gidsen zijn ervaren."

Beke geeft alvast een eerste aanzet voor de verkiezingen van 2014, wanneer de Vlaamse, federale en Europese verkiezingen samenvallen. "Ik wind er geen doekjes om," klonk het, "het einddoel moet zijn in 2014 een pak meer mensen voor CD&V te winnen. Door onze stijl, onze standpunten en onze oplossingen."

Modewoord voor Beke blijft vernieuwing: "Op de stronk die rijke vruchten heeft voortgebracht, moeten we nieuwe scheuten enten", zei Beke. Een nieuwe "stronk of wortels" zijn volgens hem echter niet nodig. Wel moet CD&V de stijl en methoden vernieuwen.

bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...eke_volkspartij

mening :

De CD&V wil een volkspartij blijven.
En daarvoor willen ze vernieuwen. Maar enkel door wat te enten; de stronk blijft dezelfde.
En daar wringt volgens mij het schoentje. Enkel door wat matig opsmukwerk zal de grote ommekeer er niet komen. De CD&V moet volgens mij drastisch veranderen. En nu eens definitief bepalen waar ze naartoe willen op de verschillende beleidsniveaus.
De CD&V was vroeger een monsterpartij. Maar per verkiezing zakt de partij verder weg .

En dat valt moeilijk te verteren.
Dus moeten we weer maar eens vernieuwen.
Wat was de vorige vernieuwing ook alweer?

Ach ja, de ampersand.
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden