30th November 2012, 09:56
|
Registered User
|
|
|
|
Ik stel mij serieuze vragen bij jouw idee van relevante artikels, Simon. Laat me duidelijk zijn, dit is geen persoonlijke aanval, maar serieus, jij vindt het maatschappelijk relevant dat ' de politie zonder toiletpapier zit'??? En dat ze daarvoor zouden moeten staken???? Jeetje
Ja, er moet bespaard worden, en ja, het is best vervelend dat je geen toiletpapier hebt, maar dit is in mijn ogen geen basisbehoefte. Basisbehoeftes zijn een dak boven je hoofd, bescherming, kleren en eten. Hoeveel mensen in de wereld hebben geen toiletpapier?? Zie je hen daarvoor staken? En hoeveel mensen nota bene moeten leven zonder te kunnen voldoen aan hun basisbehoeften?? Zie je hen staken? Nee. En waarom niet? Heel eenvoudig. Wij zijn zo verwend met allerlei producten en we hebben het zo hoog in onze bol gekregen dat we bij het minste al gaan staken en van onze neus maken. Wij moeten dit, wij moeten dat... De mensen die echt reden tot klagen hebben, die ondergaan hun lot, die proberen creatieve alternatieve te vinden en leven hun leven op de best mogelijke manier.
Ik denk dat het hoog tijd wordt dat we eens wat minder aan onszelf gaan denken en onszelf minder als het middelpunt gaan beschouwen. We staken, bij wijze van spreken, al voor een scheet, we moeten steeds meer en beter hebben terwijl we met een heeeeeeeel pak minder nog een enorm luxueus leven zouden kunnen hebben.
|