Enkele post bekijken
Oud 29th November 2012, 20:07
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins

Ik volg Niels zijn mening. Als dit opgezet spel was, speciaal voor het programma, en de kandidaten waren geïnformeerd én gescreend, valt het nog mee, maar als de slachtoffers écht geen weet hadden wat er ging gebeuren, kan een dergelijke ervaring echt traumatisch zijn.

Moest het mij overkomen; ik zet geen stap meer in een lift. Met dergelijke 'grappen' kan je mensen zo choqueren dat ze een soort claustrofobie ontwikkelen. Ook kunnen ze een fobie krijgen voor het donker, etc. Het kan een leven echt aantasten, en ik vind het daarom dan ook helemaal niet grappig.

Mensen kijken tegenwoordig naar horrorfilms waarin dergelijke situaties vaak aan bod komen, meestal gevolgd door een slachtpartij of psychische gestoordheid. Mensen gaan dus sowieso een adrenalinerush krijgen die er inderdaad wel voor kan zorgen dat er gezondheidsproblemen, zoals problemen aan het hart en/of bloeddruk, bij komen kijken.

Hopelijk heeft de Braziliaanse televisie zijn lesje geleerd en gaan ze niet 'nog verder' om de tv-kijker te boeien/aan het lachen te maken.
Met citaat antwoorden