Enkele post bekijken
  #3  
Oud 29th November 2012, 18:43
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
In principe is het een goed wetsvoorstel, maar zou het niet kunnen dat je zo 'profiteurs' kweekt?

Bazen mogen uiteraard geen werknemers ontslaan als ze in het ziekenhuis verblijven omdat ze solidair zijn met de medemens, maar zou dit wetsvoorstel niet als uitwerking kunnen hebben dat levende orgaandonoren dit als 'excuus' zouden kunnen gebruiken? Als je bijvoorbeeld merkt dat een werknemer zijn job echt niet goed doet, en zich er absoluut niet in interesseert, heb je, volgens mij, als werkgever nog altijd het recht om de werknemer te ontslaan... Maar wat als die werknemer dan een levende orgaandonor is?

Ik denk dat er vooral duidelijke regels en afspraken rond gemaakt moeten worden, als dit wetsvoorstel goedgekeurd wordt.

Uiteraard heb ik, ondanks het feit dat ik levende orgaandonoren lijk af te schilderen als profiteurs, een ongelooflijk respect voor deze mensen. Ik haal gewoon een mogelijk voorbeeld aan, hopend dat er niemand is die de situatie ooit zo zal misbruiken. Met organen te donoren kan je mensenlevens redden en dat is het mooiste dat je kan doen, vind ik.
Met citaat antwoorden