Enkele post bekijken
Oud 29th November 2012, 13:06
w*nnes.braeckmans's Avatar
w*nnes.braeckmans w*nnes.braeckmans is offline
Registered User

Duitsland onthoudt zich tijdens VN-stemming Palestina

Duitsland zal zich onthouden tijdens de VN-stemming over de statuswijziging van Palestina. De stemming vindt donderdagavond plaats.

De Duitse minister van Buitenlandse Zaken Guido Westerwelle liet donderdag weten dat Duitsland zich zal onthouden wanneer de Algemene Vergadering stemt over de status van Palestina. Donderdagavond wordt in New York beslist of de waarnemersstatus als niet-lidstaat toegekend wordt aan Palestina. Er wordt verwacht dat er ingegaan zal worden op de Palestijnse vraag om van status te veranderen.

Duitsland legde in een verklaring uit dat ze een Palestijnse staat steunt, maar vreest dat de stemming de relaties tussen Israël en de Palestijnen alleen maar zal bemoeilijken. ‘We hebben deze beslissing niet lichtvaardig genomen,’ aldus Westerwelle, ‘maar we hebben twijfels of het verzoek van de Palestijnen in deze fase van het vredesproces nuttig is.’ Duitsland is van mening dat een soevereine staat alleen bewerkstelligd kan worden door onderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen.

Bron:http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121129_029

eigen mening:
Ik begrijp dat Duitsland zich gaat onthouden. Volgens mij komt dit omdat ze tussen twee vuren staan. Ze voelen zich volgens mij nog altijd schuldig t.o.v. de joden die in Israël wonen voor wat ze gedaan hebben in wereldoorlog twee. Dus als ze voor gaan stemmen dan gaat dit slecht overkomen bij Israël. Maar langs de andere kant heeft Palestina wel het recht. Vandaar dat ik vind dat dit een goede beslissing is van Duitsland. Ook zorgen ze er zo voor dat Israël zich niet geviseerd gaat voelen en Palestina niet gaat aanvallen. Want de laatste tijd zijn er al spanningen en dit zou het in mijn ogen, en die van Duitsland, alleen maar erger maken.
Met citaat antwoorden