Enkele post bekijken
  #3  
Oud 29th November 2012, 09:36
kaat.vennekens kaat.vennekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 71
Oudere werknemers zijn te duur, jongere werknemers lui

Simon en Nikki hebben inderdaad gelijk.
Ik vind dit probleem verholpen kan worden door de werkgever zelf. Wanneer er een mengeling van leeftijden is in een bedrijf, bezit het bedrijf de meest uiteenlopende kennis en ervaring op gebied van oud en nieuw. En dat is dan toch een geweldig uithangbord voor het bedrijf?
In deze tijden van crisis is er volgens mij geen enkele werkzoekende nog lui. Er is al zo weinig werk te vinden, als je dan eindelijk een job hebt, ga je er toch voor de volle 100% voor! En die nieuwe energie is in een bedrijf ook steeds welkom volgens mij.
De idee om eventueel subsidies te geven voor de werknemers in een bedrijf boven de vijftig jaar, vind ik een goed idee. Dit gaat werknemers zeker en vast aansporen om zulke mensen in dienst te nemen. Maar wat dan met de jongere generatie? Is hiervoor ook een oplossing te vinden? Volgens mij moet de werkgever zelf hier oog voor hebben. Dit gaat ook alleen zijn bedrijf ten goede, het is een goed uithangbord voor zijn bedrijf.
Nog zeven maanden en dan ben ik hopelijk ook werkzoekende. Ik ben eens benieuwd hoe snel ik aan een job zal geraken en of ik in het onderwijs terecht kan.
Met citaat antwoorden