Enkele post bekijken
Oud 29th November 2012, 09:49
Nikki Nikki is offline
Registered User

Ik ben het er mee eens dat het artikel dit eigenlijk een beetje kort door de bocht neemt. Ik ken enkele mensen die pas afgestudeerd zijn en heel moeilijk aan werk geraken. Meestal weigeren ze hen omdat ze te weinig ervaringen hebben zoals ook vermeld in dit artikel. Als men altijd jonge mensen op basis van die reden blijven weigeren, waar gaan ze dan deze ervaring halen? Die moet ergens opgedaan worden. Langs de andere kant ken ik ook iemand die net de vijftig gepasseerd is en enkele maanden geleden ontslagen is. Hij heeft het ontzettend moelijk om werk te vinden naar het diploma dat hij heeft behaald en de ervaring die hij heeft. Daar is meestal de reden dat hij te oud is en daardoor een te dure werknemer. Daar begrijp ik de bedrijven in omdat ze weten dat die werknemer allicht nog maar een jaar of tien in hun bedrijf zal kunnen werken. Een mogelijke oplossing hiervoor is de bedrijven die vijftigplussers aannemen, hiervoor een subsidie krijgen naar het aantal vijftigplussers er in het bedrijf aangenomen zijn. Ons land mag dan wel met zoveel schulden zitten, er zijn geldstromen naar minder belangrijke dingen dan dit en tenslotte moet onze economie toch blijven draaien? Hoe gaan ze dat doen wanneer hun twee grootste koopkrachtige groepen er uit vallen? De meesten tussen de dertig en de vijftig zijn volop bezig met een lening af te betalen en hebben dus minder geld om in onze economie te investeren. Kortom: ik vind dat dit artikel een beetje kort door de bocht gaat want jongeren zijn niet lui, het werk word hen gewoon ontzegd door 'te weinig ervaring' en wat de oudere dure werknemers betreft, daar moet de staat een oplossing voor zoeken zoals bijvoorbeeld zo een subsidie.
Met citaat antwoorden