Enkele post bekijken
  #3  
Oud 28th November 2012, 22:59
Laura.Cabanier Laura.Cabanier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Poppel
Posts: 82
Ik denk dat wat Lien aanhaalt een heel realistisch voorbeeld is. Mensen die de 'rotjobs' willen doen zijn ook nodig, vaak is dit late uren, weekends, ... Niet iedereen is daarvoor te vinden en dan zijn jobstudenten voor een bedrijf, fabriek of winkel een goede oplossing. Het is natuurlijk ook zo dat zij misschien goedkoper zijn, maar we kunnen het ook positief bekijken:

De jongeren van tegenwoordig, die graag werken, zullen beter voorbereid zijn op het werkveld dan jongeren die niet gaan werken als jobstudent. Goed voorbereide jongeren zullen misschien beter functioneren als werkkrachten in de toekomst, waardoor de bedrijven, fabrieken en winkels wel goed af zijn met hen. Natuurlijk is het ook waar dat daardoor andere mensen geen werk kunnen vinden. Ik weet natuurlijk niet precies hoe het zit met al die werkloosheid maar over het algemeen ben ik van mening dat als je wil werken, je wel een job vindt. Kieskeurig zijn brengt je nergens, en dat kunnen we wel zien bij jobstudenten die vuile werkjes doen of op vervelende uren werken.
Volgens mij is er dan nu misschien wel een 'verloren generatie', en dat is natuurlijk heel spijtig, maar de goed voorbereide jongeren van nu gaan het misschien met hun ervaringen van in de praktijk wel gemakkelijker hebben in de toekomst? Misschien helpt het ook wel om, na de crisis, als alles wat terug op zijn plooi valt, het werkveld weer snel gevuld te krijgen met goede werkkrachten?
Met citaat antwoorden