Enkele post bekijken
  #10  
Oud 28th November 2012, 17:28
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wiekevorst
Posts: 89
Citaat:
Orgineel gepost door nic.andriessen
Nogmaals mijn vraag: heb jij ooit al iets aan de sociale zekerheid afgedragen? Ik heb nog géén eurocent afgedragen aan de sociale zekerheid. Maar ik krijg er wel voor terug via mijn ouders, via buren, via vrienden, kennissen en ja, ook onbekende mensen die wél bijdragen aan de sociale zekerheid. Wanneer ik op de arbeidsmarkt terechtkom, zal ik ook meewerken aan de sociale zekerheid. Dat is toch solidariteit?


Ik ben het absoluut eens met Nic! Als er geen sprake meer kan zijn van solidariteit, is het volgens mij gedaan met de beschaving. Het feit dat jij, Cédric, je druk maakt om het feit dat er niet meer wordt omgezien naar ons eigen volk en de buitenlanders met alles gaan lopen zegt voor mij genoeg over hoe solidair jij je instelt naar je medemens toe. Stel jij je maar eens voor dat je geboren wordt in een land waar er oorlog is en je gewoon geen enkele kans hebt om iets te maken van je leven in dit land. Dan denk ik dat je héél blij mag zijn dat je de kans hebt gekregen om ergens anders goed opgevangen te worden en je jezelf ten volle kan ontwikkelen. Natuurlijk weet ik dat er buitenlanders zijn die profiteren van ons systeem, maar ik weet ook dat er zeker evenveel Belgen hiervan profiteren!

Vele buitenlanders WILLEN werken, maar KUNNEN dit nog niet, zoals Nic zei. Ik denk daarom dat het belangrijk is dat je je inderdaad wat meer open moet stellen en je niet alleen mag focussen op één slecht ding.
Met citaat antwoorden