Enkele post bekijken
Oud 28th November 2012, 17:58
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User

Is dat dan zo positief volgens jou dat mensen op de ziekenkas zwartwerken? Wat ik daarmee bedoel is: ook de Belgen profiteren van het systeem dat aangeboden wordt Het klopt inderdaad dat er werk is, maar ik denk dat je redenering iets te simplistisch is. Neem nu mensen van Ford of dergelijke die een serieuze klap hebben gehad, sommigen misschien wel gestudeerd hebben of dergelijke, zie jij die dan plots de straat gaan vegen? Daar schuilt ook een stuk vernedering in, een stuk eer.
De link die ik maak met asielzoekers is: zij hebben de papieren niet dus KUNNEN niet werken!

Nogmaals mijn vraag: heb jij ooit al iets aan de sociale zekerheid afgedragen? Ik heb nog géén eurocent afgedragen aan de sociale zekerheid. Maar ik krijg er wel voor terug via mijn ouders, via buren, via vrienden, kennissen en ja, ook onbekende mensen die wél bijdragen aan de sociale zekerheid. Wanneer ik op de arbeidsmarkt terechtkom, zal ik ook meewerken aan de sociale zekerheid. Dat is toch solidariteit?

Enkele weken geleden zaten er nog een honderdtal asielzoekers in Weelde (Ravels). Er komen geen nieuwkomers meer bij, tegen december wordt het centrum afgebouwd zodat het eind december sluit. Dat het gesloten kan worden is dat er meer mensen worden uitgewezen en de instroom beperkt wordt!

Het systeem afschaffen? Nee bedankt. Wat ik wel vind is dat er een aanpassing moet komen. Asielzoekers zullen we niet meer weg kunnen denken uit onze maatschappij.
1. De asielcrisis moet onder controle gebracht worden: er moet duidelijk gemaakt worden dat België niet het land van melk en honing is.
2. Kortere asielprocedures
3. Een effectieve uitstroom: vrijwillig als het kan, gedwongen als het moet

Vanaf wanneer kan er dan werk gemaakt worden aan werk voor de nieuwe Belgen? Dat kan door een echte integratie. Daarom ben ik blij dat de snel Belgwet afgeschaft is die mee werk maakt van integratie en bijgevolg ook stappen op de arbeidsmarkt gezet kunnen worden.