Enkele post bekijken
Oud 28th November 2012, 15:10
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User

Nic, je zegt het zelf, hier zijn mensen op ziekenkas, MAAR ze WERKEN wel bij in het zwart. Er is altijd wel werk voor mensen die willen werken, geloof me maar. Al is het de straat vegen, als het geld opbrengt, waarom zou je het dan afslaan?

Het is hier gewoon slecht geregeld, we zouden het asiel volledig moeten afschaffen en eerst naar ons eigen land zien. Als het hier allemaal wat beter gaat, dan kunnen we misschien anderen gaan helpen. Maar als je het zelf nog niet half kunt regelen, dan moet je je ook niet voordoen alsof je dit wel kan.

Deze mensen werken niet, ze trekken wel geld van het OCMW, maar hebben ze ooit iets afgedragen? Vroeger hadden we in België een mooi systeem, de werkende bevolking droeg een deel van hun loon af aan de sociale kas, zo konden ze de zieken, werkonbekwamen, ... opvangen. Dit systeem zou in principe kunnen blijven draaien. Maar niet als er zeer veel mensen van buitenaf bijkomen en die niets afgedragen hebben. Deze sociale wet is nu eerder een 'hangmat' aan het worden ipv een 'vangnet'. Naar mensen met een handicap (van onze eigen bevolking) zien ze vele minder om dan naar mensen die asiel komen aanvragen... Is dit nog normaal? Dit zie je volgens mij alleen in België...

Desalniettemin zit er in jouw mening ook een zekere waarheid en hier heb ik respect voor. Ik ben blij dat je mijn mening niet volledig afkraakt.
Met citaat antwoorden