Enkele post bekijken
Oud 28th November 2012, 13:57
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User

Wij mogen inderdaad niet het OCMW van de wereld zijn, dat klopt. Maar ik denk dat we daar de afgelopen jaren toch meer en meer werk van aan het maken zijn om dat imago af te schudden. Waaraan zie ik dat? Wel in ons dorp is er een van de tijdelijke asielcentra in 2009 geopend. Normaal zou dit eind 2011 dicht gaan. Vorig jaar werd beslist om het toch nog langer open te houden maar nu valt het doek definitief in december 2012. Wil dat dan zeggen dat er terug meer mensen op straat moeten leven? Neen, ik denk het niet. Het signaal dat er daaruit voort komt is volgens mij dat er minder en minder asielaanvragen komen en zulke tijdelijke centra niet meer nodig zijn.

Ook eens naar een ander land gaan, zeggen dat het in België gevaarlijk is ... Ik raad u het zeker aan om het eens te proberen, maar ik denk dat je van een kale kermis thuis gaat komen. Stel je alstublieft ook eens menswaardig op tegenover mensen die het écht wel nodig hebben. Hoeveel Belgen staan er op de ziekenkas en gaan toch nog in het zwart bijwerken? Denk daar maar eens over na. De sociale zekerheid die ook voor ons mee betaalt wordt, zorgt ervoor dat uw ouders de medicatie en zorg die jij nodig hebt ook grotendeels terugbetaald wordt. Heb jij daar zelf al één minuut voor gewerkt? Ik niet. Dankzij de goede voorzieningen in ons land kan ik nog studeren om later een job te krijgen, voor mezelf te werken en voor de sociale zekerheid waar ik zelf ook van kan genieten en andere mensen mee kan ondersteunen!

Hier in België is armoede genoeg, en men kijkt daar niet heen? Bij mijn weten heeft iedere Belg (tenminste als deze legaal in België verblijft) recht op het OCMW.

Als wij niet gaan werken hebben we geen slaapplaats? Dat klopt. Maar asielzoekers kunnen niet werken omdat ze daar de nodige papieren niet voor hebben!

De dringende maatregelen die jij vraagt zijn volgens mij in volle ontwikkeling, net zoals de verstrengde wetten op integratie in onze samenleving.