Enkele post bekijken
Oud 27th November 2012, 13:54
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Slimme verkeerslichten

Naar mijn mening is het een zeer goed idee om ‘slimme verkeerslichten’ in te voeren. We zien het toch heel vaak dat er aan de ene kant (waar het verkeerslicht op rood staat) heel veel auto’s staan te wachten en aan de andere kant (waar het verkeerslicht op groen staat) de auto’s gewoon kunnen doorrijden of er gewoon geen auto’s zijn. De problemen die Veerle beschrijft gaan volgens mij nog wel meevallen. Het is niet dat er ineens OVERAL op hetzelfde moment de verkeerslichten worden aangepast. Dit gaat stapsgewijs gebeuren. Als er bij de eerste 10 nieuwe verkeerslichten al problemen worden gemeld, gaan ze de anderen uiteraard niet meer plaatsen tot ze de problemen kunnen oplossen.

In Herentals (aan het industriepark) staan ook ‘slimme’ verkeerslichten. Eerst stonden hier geen verkeerslichten. De bestuurders die het industriepark wouden verlaten konden dan met veel moeite oversteken over de drukke weg (Liersesteenweg). Daarom hebben ze daar deze verkeerslichten geplaatst en deze werken zeer goed. Wanneer er iemand uit het industriepark wil rijden, krijgt de andere rijrichting een rood signaal. Het verkeerslicht aan het industriepark krijgt dan een groen signaal. Dit systeem wordt op die plaats ook toegepast bij voetgangers en fietsers!

Kortom, ik ben er zeker een voorstander van.
Met citaat antwoorden