26th November 2012, 13:37
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
|
|
Het is inderdaad een goed idee om het secundair onderwijs stapsgewijs te hervormen omdat het shock-effect anders te groot zou zijn. Het is wel gebleken uit het huidige systeem dat er sommige mensen hiermee problemen ondervinden. Hoewel dat ik niet akkoord ben met alle aspecten van deze hervorming, geef ik toe dat er wel hernieuwing aan de orde is, maar waarom sommige sterke punten niet behouden?
Zelf vrees ik wel voor het effect dat de hervorming zal hebben op het lerarenberoep en de opleiding. Voordat ze alles kunnen doorvoeren naar deze opleiding moet alles eerst goed werken op schoolniveau, en dan zijn we weer ettelijke jaren verder. Volgens mij is er nog een lange weg te gaan om de wagons allemaal in beweging te zetten, en zullen er nog verkeerde sporen ingegaan worden. Zolang dit alles maar niet zorgt voor een frontale botsing van verschillende treinen (politiek, scholen, koepels, ouders,...) die op deze cruciale momenten samen moeten komen, waar uiteindelijk alleen de passagiers (leerlingen) onder zouden lijden.
|